miercuri, 27 martie 2013

Recenzie: The Selection ~ The Selection#1 de Kiera Cass

   Bine, am să încep spunând că am adorat universul unic al Kierei Cass. E undeva într-un viitor distopic, în care sunt introduse unele elemente din trecut, ca revenirea la conducere prin rege, și de asemenea reverențele și rochiile de bal *doar prin palat, nu peste tot:))* și felul ăla cumva orb în care toată lumea făcea exact ce zicea regele sau regina și servitoarele care acum cu siguranță nu mai sunt atât de politicoase.

   Pe lângă acestea, autoarea a reintrodus clasele sociale, numerotate de la 1 la 8 și obiceiul ca prințul să fie obligat să se însoare la o anumită vârstă. De asemenea, nu există robo-căței sau chestii ultra-performante, ca în Jocurile Foamei sau mai știu eu ce carte distopică. Nu. Aici chiar și pentru familia regală tehnologia pe care o avem noi azi e destul de limitată *televizoare simple și telefoane cu butoane, dâââ* și chiar și trimisul scrisorilor *prin oameni, ce naiba e aia poștă?!* este scump și nu și-l permit prea mulți.

   Plus, e prima carte în care văd povestea concretă a ce s-a întâmplat de s-a ajuns într-o astfel de lume: China, ca o mare putere, a venit peste America și a obligat-o să i se supună și așa mai departe.

   America Singer e o Cinci - clasa socială a artiștilor. America știe să cânte cu propria voce și alte 'enșpe mii de instrumente, ca vioara și pianul *da, alea existau:))*. Dar cum ajunge roșcata noastră tocmai în palatul prințului din Ilea?:)) Simplu. Toate fetele din țară în vârstă de 16-20 de ani primește o scrisoare și apoi, dacă dorește, poate să scrie un formular și peste câteva zile o fată din fiecare provincie e aleasă să meargă mai departe.

   35 de fete ajung deci la locul faptei, printre care și America. Ea a fost mai mult obligată de mama ei și iubitul ei secret, Aspen, și avea în plan să se întoarcă acasă cât mai repede cu putință. Dar prințul Maxon și America dezvoltă o relație deosebită și ceeeva înflorește. Și ea simte că nu mai poate pleca.

   Paginile trec repede, stilul de scris a fost ușurel și drăguț. Nu mai pot să aștept până pe 30 aprilie, lansarea The Elite.


9 comentarii:

  1. Bun , datorita tie acum my list of wishes e mai lunga decat a lui Mos Craciun ;))

    Frumoasa recenzie ;) >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, și lasă că așa trebuie să fie un wishlist:))

      Ștergere
  2. Pare interesanta :) unde ai gasit cartea? :))
    Vreau sa o citesc si eu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am găsit-o pe net. Vrei să îți dau și ție? Trimite-mi un mail la veronica_brici@yahoo.com și îți dau reply:)

      Ștergere
  3. O am si eu :X E-book. De abia astept sa o citesc <3 Am auzit o tona de lucruri bune despre ea ;;) Si totusi, cum sa te cheme America? :-?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simplu și cu grijă:)) Scrii pe certificat A-M-E-R-I-C-A:))

      Ștergere
  4. NU AI MAI PUS CITATE <3
    Îmi plac mai mult recenziile aşa, simple ;3
    Ieri mi-am luat şi eu FIX CARTEA ASTA în pdf, pe tabletă, acum trebuie doar să-mi găsesc nişte timp.
    Pufu rău recenzia tuu. *nou dialect*
    Te-am ciufulit >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine, bine, n-am să mai pun de acum:))
      Iiiip, citește repede, e miștooo:o3
      >:D<

      Ștergere
  5. De mult vreau sa o citesc, dar nu stiu, parca mereu apare ceva mai bun si imi fura atentia. Of, trebuie sa actualizez lista, in ultimul timp nu am mai citit nimic :))

    RăspundețiȘtergere