Recenzie: Uncommon Criminals (Heist Society#2) by Ally Carter

Title: Uncommon Criminals
Author: Ally Carter
Series: Heist Society, #2
Number of pages: 298
Publication year [En]: 2011 (by Disney-Hyperion)

Heist Society by Ally Carter

Katarina Bishop a purtat o mulțime de etichete în scurta ei viață. Prietenă. Nepoată. Fiică. Hoață. Dar  în ultimele două luni ea a fost știută pur și simplu ca fata care a condus echipa care a jefuit cel mai mare muzeu din lume. De aceea Kat nu e surprinsă când cineva îi cere să fure Smaraldul Cleopatrei, astfel încât să fie returnat proprietarilor de drept.
Sunt doar trei probleme. Prima, piatra nu a fost văzută în public de treizeci de ani. A doua, de la căderea Imperiului Egiptean și sinuciderea Cleopatrei, nimeni care are Smaraldul nu îl ține pentru mult timp, iar în lumea lui Kat, aproape întotdeauna istoria se repetă. Dar e a treia problemă cea care îi face echipa lui Kat cea mai nervoasă și asta e simplă... Smaraldul e blestemat.
Kat poate fi dată peste cap, dar nu cedează fără o luptă. La urma urmelor, ea îl are pe cel mai bun prieten al ei -superbul Hale- și restul echipei ei după ea cât merg după Cleopatra pe tot globul, ferindu-se de blesteme, realizând că toate trucurile și strategiile pe care le-a folosit familia ei de-a lungul secolelor sunt nefolositoare de data asta.
Ceea ce înseamnă că, de data asta, Katarina Bishop își face propriile reguli.
Mereu am fost atrasă de istorie, dar nu de iluminiști și mai știu eu ce norișor de revoluție. Ci de oamenii care au creat și purtat istoria, care cu toate că au murit sunt încă aici fiindcă au făcut ceva care le-a marcat existența și încă orchestrează regulile omenirii. Ca și Cleopatra, Marc Antony, Leonardo Da Vinci, Ioana d'Arc, Regina Maria, Regina Elisabeta, Nefertiti, pur și simplu oamenii proprietari de drept ai istoriei, temelia lumii de astăzi (și zeii greci -printre cele mai mari obsesii ale mele-).
Povestea aceasta oscilează între trecut și prezent, unind timpurile de acum 2000 de ani cu timpurile de acum, istoria Cleopatrei și a lui Antony unduindu-se în vânturile prezentului, trezită la viață de Smaraldele celor doi, care s-au iubit atât de tare încât au lăsat în urmă două smaralde blestemate - iar singura cale ca blestemul să se rupă ar fi ca pietrele să se unească.
Kat experimentează o multitudine de sentimente de-a lungul acestui volum, iar acțiunea nu stă nici un moment în loc. Echipa ei e la fel de activă și mă gândesc cât de uniți poți fi acești adolescenți, cum fiecare își pune inteligența la treabă și umplu impecabil toate golurile.
Am realizat că gândindu-mă la Kat și Hale mi s-a făcut un dor nebunesc de Cammie și Zach. Sentimentele pe care le simt când citesc ceva de-al lui Ally Carter sunt unice, pentru modul în care gândește și ne lasă să înțelegem povestea. Urmărind pașii personajelor rămâi uimit, intrigat, cu totul capivat de poveste.