sâmbătă, 13 aprilie 2013

Recenzie: Altfel de Îngeri#1 de Lili St. Crow

Titlu: Altfel de Îngeri
Autor: Lili St. Crow
Seria: Altfel de Îngeri
Număr de pagini: 352
Anul apariției [Ro]: 2011 (de editura Leda)

Title: Strange Angels
Author: Lili St. Crow
Series: Strange Angels
Number of pages: 293
Publication year [En]: 2009 (by Razorbill)

Strange Angels by Lili St. Crow

DRU ANDERSON NU SE TEME DE ÎNTUNERIC, DEŞI AR TREBUI.
Lumea Reală e un loc înspăimântător. Întrebaţi-o despre asta pe Dru Anderson, o fată dură care a pus la pământ un număr destul de mare de tipi răi. E înarmată, periculoasă, şi gata să lupte mai întâi şi abia pe urmă să stea la discuţii. Aşa că o să dureze ceva timp până să-şi dea seama în cine se poate încrede. Dru Anderson a fost dintotdeauna o „ciudată”, călătorind dintr-un oraş în altul împreună cu tatăl ei pentru a vâna lucrurile care mişună şi te atacă în noapte. E o viaţă stranie, dar plăcută – totul însă se schimbă într-un oraş prăpădit şi îngropat în zăpadă din Dakota, când un zombi flămând dă buzna în casă spărgând uşa de la bucătărie. Singură, îngrozită şi simţindu-se ca prinsă în cursă, Dru va trebui să-şi pună mintea la contribuţie şi să se folosească de toată pregătirea ei pentru a rămâne în viaţă. Monştrii s-au hotărât să plece şi ei la vânătoare — şi de data asta, Dru e pe meniul lor. Şansele de supravieţuire? Aproape nule. Dacă Dru nu poate rezista până la ivirea zorilor, atunci jocul e pierdut…


   Lili St. Crow ne prezintă Lumea Reală ca cel mai mare coșmar. Păi are și de ce, din moment ce toate frumusețile pământului sunt îngrămădite acolo, iar mie mi-a plăcut că autoarea nu s-a limitat numai la o specie: uite, ăștia sunt vampirii, sunt reali, restul sunt SF. Ai înțeles? Felicitări. În plus, a adăugat și un pic de sclipici fiecărei specii, chiar și unele detalii uitate de alți scriitori, ca și împărțirea speciei de ”semi-vampiri” în djamphiri (băieții) și svetocha (fetele). Bine, și să știți că eu habar n-aveam de chestia asta. Sunt o româncă de mor dihorii, nu alta.

   Pe lângă faptul că universul, deși e ficțiune, pare foarte real, personajele trec prin sentimente firești, care am văzut că le lipsesc unor cărți. Și serios, aș mai reciti o dată cartea numai ca să mă mai amuz încă o dată de gândurile lui Dru.

   Singurele lucruri care m-au făcut să-i dau patru stele în loc de cinci au fost faptul că Dru nu e așa de solidă cum pare din unele descrieri, adică mă așteptam să omoare zombi ca și cum ar cumpăra detergent numai citind coperta cărți. Dar se vede că Dru urmează să devină ceea ce așteptăm noi, așa că în volumul doi sunt aproape sigură că vom fi parțial-uimiți de evoluția ei (până și pe coperta volumul doi spune ”Până aici cu fata drăguță” sau ceva asemănător). A, da, și mai e problema intrigi: nu a fost aproape deloc, dar nu i-am simțit lipsa datorită cursului alert al lucrurilor. Serios, într-o săptămână și jumătate Dru are viața complet dată peste cap. Păi îi trebuie un premiu pentru asta, așa-i? Și dacă aveam prea multă intrigă deja cedam emoțional, oameni buni, plus că simt că volumul ăsta e ca o introducere spre adevărata acțiune pe care o așteptăm.

   Și (Doamne, nu știți cât așteptam să ajung la punctul ăsta) avem parte de un foarte voios Christophe, care a înfrumusețat și mai mult peisajul și ne-a scos din unele momente cam triste. Unde nu era Dru cu replicile geniale, apărea Chrisophe, djamphirul ”înger păzitor”. Ok, mai era și Graves pe acolo și era dulce cu Dru, dar totuși Christophe mi-a intrat mai bine la inimioară.

   Da, e una din cărțile care merită citite. Mai ales cu presimțirile mele privitoare la Trădări, volumul 2; cred că va fi o adevărată explozie.


32 de comentarii:

  1. Chiar dacă ador recenzia, sunt sătulă de fantasy de genul ăsta! Deci, poate să mai aștepte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Serios, gândurile lui Dru au dus cartea în rândul favoritelor mele. Și Christophe a fost cireașa de pe tort.

      Ștergere
  2. Mamăăă,ce rapidă ai fost!E bună recenzia!Îmi plac genul ăsta de cărţi în care universul e ficţiune şi totul pare aşa ireal!:D Bravo,Vero,încă o recenzie pe lista favoritelor mele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Raaaai, panda mic, mă bucur că ți-a plăcut:)

      Ștergere
  3. Foarte interesant dar habar nu am cand o sa apuc sa o citesc , cum spunea si Anca recenzia e foarte buna , dar cartea o sa mai aiba de asteptat pana o citesc.
    PS : am vazut schimbari la design , foarte tare :D
    Hugs >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu citește AV și mai vedem noi :))
      Schimbări majore la design:))

      Ștergere
    2. Ma omori , da ,o sa ma reapuc ok ? :))

      Ștergere
  4. "...mă așteptam să omoare zombi ca și cum ar cumpăra detergent..." Deci eşti genială!! Cea mai tare comparaţie:))
    Zombie, sună tentant:>
    Foarte tare recenzia!! >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi dacă în viața reală sunt muci, măcar aici să-mi dau silința:))
      Mă bucur că vă plaaace ^.^

      Ștergere
    2. Țin cu Graves, deși, scenele cu Christophe din a treia carte m-au copleșit și pe mine.
      În cartea a doua e doar începutul!!

      Ștergere
    3. Cum să spui aşa ceva Vero!! Fiinţă eşti genială, oricine zice altceva e retardat. :));)

      Ștergere
    4. @Oana: Paaaai Graves e peste tot ca un catelus ascultator, si nu vreau sa ma revolt impotriva loialitatii lui, ci a faptului ca e putinel plictisitor. Dar ce pot sa spun, prima oara e gratis:))

      @Denise: Pai eu spun asta, deci sunt retardata:)))) Imi place cum atribui adjective:)) Oricum, mai mult inclin spre retardata cruda care varsa aici ganduri nefiltarte si tampe decat tipa geniala. Intraba-l pe frati'miu, ar mai adauga el cateva adjective dragute pe aici:)) Si ai dreptate in privinta chestiei cu 'fiinta', ca umana nu mai sunt de mult O.o Vezi de ce-mi place mie de tine?:)))

      Ștergere
    5. Vero,Vero!!!
      Geniile se lasă greu convinse, văd :)).
      Don’t worry şi eu sunt mai sadică de fel când vine vorba de persoana proprie:))Am prieteni prea mulţi care mă laudă pentru asta!! <33

      Ștergere
    6. Nu, serios. În realitate mă bâlbâi și greșesc de leșină caprele. Și nici genială nu sunt.

      Ștergere
    7. Trece şi perioada asta, când eşti bună la ceva nu ai de ce să te bâlbâi :P
      Când îţi place ce faci, totul vine de la sine! >:D<

      Ștergere
    8. Păi bună nu prea sunt la blogărit dar îmi place, așa că (,) cred că ai dreptate.
      Îmi trebuie neeeeaaaparat adresa ta de mail.

      Ștergere
    9. Vero add : denysse_deny@yahoo.com
      :) >:D<

      Ștergere
    10. Prefer mailul decât messengerul. N-am mai intrat pe messenger de... un an?:))

      Ștergere
  5. Christophe, Graves...numele lor sună exotic, mistic...
    Vero, recenzia ta şi faptul că Richelle Mead a recomadat-o mă fac să vreau N.E.A.P.Ă.R.A.T să citesc seria asta.
    Zombii, vampiri, SF...osom :x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paaai Graves pe mine ma duce putin gandul la 'Grave' care inseamna mormant si Christophe la ceva ingeresc, din cauza ca numele lui chiar are legatura cu Isus. Lord, ce chestie:)))
      Really osam!

      Ștergere
  6. Frumoasa recenzie!!N-am citit cartea,dar abia astept sa o fac:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu abia astept sa iti aflu parerea:o3 Te mai astept pe aici.

      Ștergere
  7. Eu am citit cartea si de fiecare data cand ma gandesc la ea, ma ia cu frig :)) Intotdeauna o sa asociez cartea cu un ger de crapa pietrele si cu zapada de cel putin 1 metru :D Eu nu ma pot hotari intre Graves si Chris :D O sa fie nevoie de volumul 2 pentru a ma decide si eu :D :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am văzut că majoritatea spun că nu se pot decide, dar eu sunt hotărâtă. Nu-mi pasă dacă Graves se aruncă în cap. Christopheeeee:o3

      Ștergere
  8. Nu ştiu de ce, aveam impresia că ai citit-o acum mult timp. Eu am fost niţel dezamăgită, adică mă aşteptam la ceva la fel de tare ca Academia Vampirilor, având în vedere că Dru şi Rose sunt comparate aşa mult. Dar tot e o serie marfă :)
    Super recenzia, botoşel <3 Mai nou ne-am dat pe păsări, hă? :>

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi asta am spus și eu, că Dru părea mai dură, dar aștept să evolueze.
      Mdea, mai nou zburăm spre libertate:)) Ce să și faci, mi s-au suit păsăricile la cap.

      Ștergere
  9. Partea mea preferata din carte? Christophe :D Citesc eu ce citesc, apare ochi aalbastrii. eu: asdfghjkl Uraaa! Mie mi se pare ca seria devine din ce in ce mai buna, desi actiunea nu prea... exista pana apare |Merisor asta si ne da peste cap. Pur si simplu incep sa explodeze toate chestiile cand isi face Chris intrarea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Yeah, cineva de partea lui Christophe:o3 Eu m-am decis de când a apărut la casa ei și își spunea singur ”înger păzitor”. Îi simțeam pur și simplu voioșia aia:)) Dar mă întreb totuși câte sute de ani are:))

      Ștergere
    2. Pai stiu ca a prins al doilea Razboi mondial :))

      Ștergere
  10. Ce de amintiri mi-ai trezit acum... Tin minte ca atunci cand a aparut in Romania "Altfel de ingeri" nu mai suportam sa astept niciun minut pana sa imi ajunga si mie. M-am indragostit de poveste in sine, de personaje, absolut de tot "la prima vedere" ca sa zic asa. Nu am fost dezamagita cand am citit-o in sfarsit si abia am asteptat al doilea volum. Acum trebuie sa il citesc pe al treilea, dar sunt absolut sigura ca nu ma va dezamagi... Imi place tare mult Dru :)
    Cred ca am palavragit cam mult :)). Frumoasa recenzie.

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place Dru mult, fiindca are o vointa a naibii si nu se lasa calcata in picioare si protejaza pe toate lumea la care tine. Ma bucur ca ti-a placut recenzia ^.^

      Ștergere